Українські реформи в електроенергетиці

Автор:admin_saytik

Українські реформи в електроенергетиці

Реформа ринку електроенергії зачіпає ядерний і вугільний сектори, оскільки вони є основним засобом виробництва електроенергії в Україні. Це означає, що країна повинна мати комплексний підхід до ринку і інфраструктурі, а також до впливу обох секторів на національний ринок електроенергії. Метою України тут є декарбонізація її економіки, як зазначено в енергетичній стратегії до 2035 року.

Це означає ретельний і вдумливий підхід до вирішення проблем вугільного сектора, включаючи закриття неефективних або небезпечних шахт, де ЄС може надати допомогу, спираючись на свій досвід. (докладніше про це можна дізнатися тут: ueex.com.ua

Проте, як і в випадку з реформами в секторі природного газу, основне завдання, яке зараз стоїть перед нами, полягає у фактичному здійсненні цих законів. По-перше, за станом на початок 2018 року внутрішній борг енергетичного сектора становив 1,04 млрд доларів США. Тим часом, незалежність регулятора продовжує залишатися ключовим викликом, без якого ринок електроенергії не зможе працювати на благо суспільства і економіки — оскільки регулятор знаходиться під сильним політичним впливом і під олігархічним контролем.

Крім того, новий закон «Про ринок електроенергії» не вступить в повну силу до липня 2019 року

У перехідний період існує небезпека того, що противники нового закону зможуть або перешкодити його здійсненню, або направити його в русло, сприятливе тільки для їх власних вузьких інтересів.

Як стверджує Пуглісі, в Україні лібералізація економіки була просунута лише настільки, щоб дозволити приватизацію державних активів, але не корекцію ринкових спотворень. У тому ж дусі Климина підкреслює, що завдяки своїй політичній, економічній і медійної влади кілька надзвичайно багатих людей отримали активи, контрольовані державою, коли реформи економічної лібералізації тільки почалися. Крім того, фактичної реалізації чекає розукрупнення «Укренерго».

Згідно з останньою доповіддю ОЕСР, плани реорганізації і реформування Укренерго не були повністю реалізовані і в даний час знаходяться в глухому куті. Нарешті, згідно з недавньою доповіддю МВФ, рівень корупції в Україні та її енергетичному секторі надзвичайно високий, що створює бар’єри для виходу на ринок нових суб’єктів. В результаті зберігається лише низька конкуренція між виробниками електроенергії і недостатня економічна ефективність.

Загальна оцінка прогресу використання енергоресурсів України

Структуровані енергетичні ринки, які є предметом конкуренції, потребують забезпечення неупередженого та професійного регулювання з боку належним чином уповноважених регуляторів. Подальший розвиток регуляторної функції відповідно до зобов’язань і зобов’язань EnC має життєво важливе значення для України. На цьому грунтується його здатність залучати необхідні інвестиції в об’єкти і мережі газо -, тепло-і електропостачання (докладніше з цією інформацією можна ознайомитися на нашому сайті: www.ueex.com.ua/auctions/gas-cost-calculator/).

Незважаючи на те, що її початкові результати викликали стурбованість, Україна, як видається, досягла кращого розуміння вимог і вигод Енергетичного Співтовариства.

З урахуванням законодавчої ініціативи, пов’язаних з нею витрат та нового інституційного розвитку важливо мати чітке уявлення про вигоди з точки зору того, коли і кому вони будуть надходити.

Розробка дієвої енергетичної політики і прийняття її положень при належному регулюванні і політичному нагляді є початком більш тривалого і глибокого процесу, який повинен охопити всю енергетичну систему від розробки ресурсів до кінцевого використання.

При економічно вигідному ціноутворенні, надійному регулюванні, чітких ринкових правилах, розумних дозволах і ретельній оцінці проектів інвестиції в велику енергетичну інфраструктуру за відсутності будь — яких спотворюють факторів (таких як надмірна вартість капіталу), як правило, призводять до прийняття надійних рішень в області енергоефективності нового обладнання.

Об авторе

admin_saytik administrator