Особливості проведення допорогових держзакупівель

Автор:admin_saytik

Особливості проведення допорогових держзакупівель

Основна вимога до державних структур та компаній, які проводять закупівлю продукції – це повна прозорість процедури. Саме тому, самі закупки проходять у вигляді тендерного оголошення та відкритих торгів. Даний формат гарантує проведення процедури з дотриманням справжньої конкуренції, коли у кожного учасника є можливість зробити свою пропозицію та спробувати свої сили в боротьбі за цікавий тендер.

Варто зазначити, що є ряд випадків, коли компанії віддають перевагу процедурі допорогових закупівель. Одна з особливостей такого процесу – це обов’язкова підготовка додатку, який повинен бути прикріплений до річного плану. Більш того, все ця інформація повинна бути вчасно внесена до системи ПроЗорро і на повне затвердження плану закупівель дається всього лиш 5 днів.

Якщо вам цікава інформація про допорогові закупівлі й ви бажаєте проконсультуватися з цього приводу з спеціалістами то у вас є така можливість. Ви можете скористатися послугами української енергетичної біржі і звернутися до операторів. Вони працюють в цілодобовому режимі і готові надати будь-які консультації з приводу участі в електронних торгах.

Для отримання більш детальної інформації про процедуру, індекси, біржові котирування й тому подібні терміни, ви можете перейти сюди https://www.ueex.com.ua/ueex/sections-council/representatives-electric-power, й знайти відповідь на всі свої запитання.

Відмінності допорогових закупівель від відкритих торгів

В цілому, дві процедури мають досить багато схожих моментів і учасники інколи плутають, що собою представляють подібні торги та який спосіб буде більш актуальним в конкретно взятому випадку. 

Тому, варто запам’ятати відразу декілька важливих моментів:

  1. Якщо відкриті торги проводяться згідно закону України про проведення публічних закупівель, то допорогова процедура — це процесс, який затверджується одним з адміністраторів самої системи. Відповідно, вся процедура проводиться в спрощеному вигляді;
  2. В такому форматі є чітко визначений мінімальний крок, згідно якого можна понижувати суму своєї пропозиції. Цей показник знаходиться в діапазоні між 0.5 та 3%. В відритих торгах всі ці обмеження відсутні;
  3. Наявність цифрового підпису – при проведенні звичайної процедури ця умова є обов’язковою до виконання і всі учасники повинні спочатку отримати цифровий підпис і лише після цього подавати заявку на участь в аукціонах. Якщо ж говорити про допорогові закупівлі, то ця умова не є обов’язковою;
  4. Час на подачу заявок – мінімально на це відводиться 3 робочих дні, якщо мова йде про лоти з бюджетом менше 50 тисяч гривень, то це може бути навіть один день. У випадку з відкритими торгами, на це виділяється мінімум 15 днів;
  5. Зміни в оголошенні – при проведенні допорогових торгів, вони не можуть вплинути на термін, за який повинна бути проведена процедура;

Це лише декілька основних моментів, що стосуються безпосередньо проведення допорогових закупівель. 

Для чого потрібен звіт про виконання договору

Підписання угоди між переможцем аукціону та замовником – це один з останніх кроків. Це той процес, якому повинна приділятися особлива увага, тому що від цього залежить те, наскільки просто буде виконати всі умови, що прописані в самому договорі.

В цьому документі чітко прописується те, що зобов’язується виконати одна й інша сторони. Далі, все це затверджується на вищому рівні і закріплюється за допомогою цифрового підпису. Сама угода вважається підписаною та активною в той момент, коли вона вноситься до системи ПроЗорро.

Варто зазначити, що на цьому процедура не підходить до завершення, тому як одна сторона ще зобов’язана виконати поставки товарів, надати певні послуги або ж виконати якісь роботи, в той час як інша сторона повинна сплатити відповідну суму коштів.

До числа завдань звіту про виконання умов договору можна віднести наступні моменти:

  • Визначити, наскільки процедура була успішною для обох сторін та чи залишились вони задоволені співробітництвом в рамках конкретного лоту;
  • Впевнитися в тому, що сторони виконали всі зобов’язання з свого боку та не мають ніяких претензій;
  • Надати детальну інформацію про те, якими були умови договору та як швидко вони були виконані;
  • Зберегти в центральній базі системи ПроЗорро інформацію про те, що ця закупівля все ж була проведена і її результати знаходяться в базі даних.

Варто зазначити, що сам процес підготовки звіту є досить простим і якщо слідувати чітким інструкціям, то ніяких проблем з процедурою виникнути не повинно.

У випадку, якщо якісь питання все ж виникають, ви завжди можете звернутися до технічної підтримки електронного майданчика й отримати швидку відповідь, що допоможе вам вирішати проблемне питання.

Об авторе

admin_saytik administrator